Als je op de foto 's klikt worden ze vergroot.

zaterdag 4 april 2015

Het begin van mijn kralen verslaving.

Mijn kralenverslaving begon toen wij 108 dagen gingen mediteren en het leuk vonden om elke dag een kraal aan een ketting te doen als herinnering. Zo langzaam een ketting zien ontstaan was erg leuk maar het duurde wel lang zo elke dag maar 1 kraal te mogen rijgen. Dus kocht ik wat kralen en maakte mijn eerst ketting van houten kalen. En daarna nog 1 ......



En zo werd ik zonder dat ik het in de gaten had een kralenjunk.
Kralen beheersen  mijn leven, ik droom over ze, praat over ze ,kan uren naar ze kijken en verzuchte hoe mooi ze toch wel zijn. Ik kan geen mens meer ontmoeten zonder hun nekken ,armen en oren te observeren naar kralen .... En zijn ze er, dan moet ik mijn ogen dwingen niet te gaan staren om erachter te komen hoe het gemaakt is, welke techniek en wat voor materiaal.

Het wonder van de kraal.
 Als je een kraal in je handen pakt en je, je als in een dans laat leiden om onder je handen een sieraad te ziet ontstaan.
Een prachtige kralendans.


4 opmerkingen: